دفتر امور علمی در راستای عمل به تعهدات خود در قبال اساتید دانشگاه به عنوان متصدی رسیدگی به امور هیأت علمی، انجام وظایف زیر را بعهده دارد:
- مدیریت و انجام فرایندهای جذب اعضای هیات علمی
- مدیریت فرایند ترفیع اعضاء هیات علمی دانشگاه
- کنترل و بررسی پرونده ترفیع در هماهنگی با دانشکده ها و تشكيل جلسات شوراي ترفيع
- ابلاغ رای نهایی شورای ترفیع و ذخیره پژوهشی به اعضاء هیات علمی و رئیس دانشکده.
- تهیه پایگاه اطلاعات از سوابق ترفیع پایه اعضاء هیات علمی و ارائه گزارشات دورهای به مسئولین دانشگاه
- مدیریت فرایند اعطاء پایه تشویقی اعضاء هیات علمی
- مدیریت فرایندهای تبدیل وضعیت و ارتقا اعضای هیات علمی
- نظارت بر اجرای برنامهها و فعالیتهای اعضاء هیات علمی
- مدیریت فرآیند مستمر ارزشیابی کیفیت آموزشی اعضاء هیات علمی دانشگاه
- تهیه و تنظیم گزارشات ارزیابی کیفیت تدریس به تفکیک گروه، بخش، دانشکده، رتبه کیفی، رتبه کل و ... جهت ارائه به هیات رئیسه دانشگاه و سایر واحدهای مرتبط در هر نیمسال تحصیلی
- طراحی و برگزاری دورههای توانمندسازی اعضای هیات علمی
- برنامه ریزی و مدیریت انتخاب استاد نمونه دانشگاه
- برنامهریزی و برگزاری مراسم گرامیداشت روز استاد، انتخاب استاد نمونه
- اعلام نظر در خصوص بررسی همكاري آموزشي اعضاي هيات علمي با ساير دانشگاهها و ماموریت روزانه آنان با هماهنگی با حوزهها و ریاست دانشگاه
- بررسی و بازنگری آئین نامهها ودستورالعملهای مرتبط با امورمختلف اعضاء هیات علمی و ارائه پیشنهادات لازم
- راهاندازی سیستم های مکانیزه درامور مختلف اعضاء هیات علمی (ترفیع، ارتقاء، ارزشیابی، حق التدریس و ... )
انجام سایر امور مربوط به اعضاء هیات علمی (محوله از سوی معاون آموزشی و رئیس دانشگاه)